FANDOM

Grothil - prospektor Ligi Odkrywców, namiestnik Królestwa Krasnoludów, zabity przez klan Ciemnego Żelaza pod Dun Modr. Jego pomnik autorstwa Hargrima Stonehanda znajduje się po prawej stronie rynku, patrząc od strony banku.

PrzeszłośćEdytuj

Przeszłość Grothila nie jest dość znana, wiadomo tyle, że urodził się w Dun Morogh, potem przeniósł się do Lordaeronu, gdzie
Grothilwiki.jpg

Grothil na wyprawie Ligi Odkrywców

miał żonę i córkę. Podczas upadku Lordaeronu żonę zabito, a córka zaginęła. Grothil wrócił na południe, najpierw do Dun Morogh, później do Stormwind. Tam spotkał członków Ligi Odkrywców pod wodzą prospektora Daghara, do których dołączył i dzięki ogromnemu zapałowi szybko awansował, by po 2 miesiącach zostać prospektorem. Stał się dość znany, by ubiegać się o miejsce w Radzie Przymierza. Wspólnie z Megromem, a następnie Dagharem prowadził w Żelaznej Kuźni sklep inżynieryjski "Ka-Boom!".

Rada PrzymierzaEdytuj

W wyborach na przedstawiciela Królestwa Krasnoludów zmierzył się z Falgrimem Długobrodym, Uthgarem i Remonem. Ten pierwszy zdecydował się poprzeć Grothila, zrezygnował z kandydowania i przekazał mu swoje głosy. Z poparciem zwolenników Falgrima Grothil miażdżącą przewagą głosów został wybrany na radnego z Królestwa Krasnoludów. Razem z Falgrimem stworzyli nowe prawo, które obowiązywało na terenach Khaz Modan, nawiązał przyjazne stosunki z radnym Draenei Uvirithem, zacieśnił związki pomiędzy krasnoludami a gnomami. Król Miedziobrody mianował go Namiestnikiem Królestwa Krasnoludów. Stracił oko zaatakowany przez pirata Regresona z Morskiego Bractwa. Po ujawieniu planów ataku na Dun Modr Grothil został porwany przez klan Ciemnego Żelaza.

Niewola i śmierćEdytuj

Grothil około miesiąca przebywał w niewoli w Dun Modr. Gdy siły z Żelaznej Kuźni przybyły pod miasto, został wyciągnięty przed szereg i zabity strzałem w tył głowy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki