FANDOM

Kalendarium zawiera najważniejsze wydarzenia które miały miejsce w grze, a także odnośniki do artykułów gdzie można uzyskać więcej informacji.

Rok 30 (2005)

- Zaczyna się konflikt z mroczną hordą oraz demonami, który z czasem przeradza się w Wojnę z Mroczną Hordą.

- Powstaje Bractwo Bluemoon które podejmuje się zorganizowania kilku Ekspedycji aby uratować Królestwo Stormwind przed niebezpieczeństwem.

- W okolicach roku 30, na terenie Lasu Elwynn zaczynają dziać się Dziwaczne Rzeczy.

- Astranaar w Ashenvale zostaje napadnięte przez znaczne i skoncentrowane siły Klanu Wojennej Pieśni.

Rok 31 (2006)

- Tajemniczy Demon Id zaczyna swoje knucia związane z przymierzem oraz hordą.

- W Stormwind powstaje pierwsza Karczma Pod Toporem oraz conocne biesiady.

- Zostają powołane na wspólnym posiedzeniu władców królestw Rada Hordy oraz Rada Przymierza.

- W Rozdrożach odbywa się Pierwszy Targ Gobliński.

- Okolice Ratchet i Rozdroży nawiedza okrutny ludzki czarnoksiężnik zwący siebie Flaggiem.

Rok 32 (2007)

- Odbywa się głośna Egzekucja Herszta Srebernego Wilka, która kończy się jego ucieczką ze Stormwind.

- Rozpoczyna się Wojna Najazdowa między Morskim Bractwem a Zakonem Srebrnej Ręki.

- Powołana zostaje Druga Rada Przymierza poprzez jawne i otwarte wybory.

- Potajemnie wychodzą pierwsze numery Głosu Sumienia, podziemnego brukowca.

- Wielkie i głośne Urodziny Magniego, Króla Krasnoludów w Żelaznej Kuźni.

- Początki współpracy Szkarłatnej Krucjaty z Królestwem Stormwind - Katedra Northshire płonie skutkiem zdradzieckiego planu.

- W Żelaznej Kuźni ma miejsce głośna Egzekucja Prospektora Ligi Odkrywców która kończy się niespodziewaną eksplozją.

Rok 33 (2008)

- Napad Na Bank w wykonaniu krasnoludzkich bandytów, podczas którego schwytany został namiestnik ludzi jako zakładnik.

- W Stormwind ma miejsce potajemna Inwazja Demonów którą przypisywano Akademii Magicznej Stormwind.

- Z ręki namiestnika ludzi został zorganizowany Wielki Festiwal Magiczny w Theramore. Odbył się on pod patronatem Czarodziejki Jainy.

- Mężni krasnoludzcy wojownicy giną w boju z oficerami Szkarłatnej Krucjaty, elita Klanu Długobrodych ginie.

- Czerwony Smok Kyharstrasz w matni szaleństwa atakuje port Menethil.

- Rozpoczyna się Wojna o Dun Modr przeciwko Klanowi Ciemnego Żelaza w wyniku której ginie namiestnik krasnoludów.

- Przeprowadzona zostaje głośna ekspedycja Ligi Odkrywców pod nazwą Projekt 8.

- Wybucha otwarta Wojna z Worgenami, których ogromne wręcz hordy pojawiają się na północy Azeroth.

- Regent Fordragon wprowadza w Stormwind stan wyjątkowy. Na życzenie władców Druga Rada Przymierza zostaje rozwiązana.

- Wielkie Święto Piwa na terenach Dun Morogh zorganizowane przez krasnoludzkich alkoholików.

- Na terenach Lasu Zmierzchu zasłynął Zajazd Kikifasa. Jakiś czas potem odbył się tutaj Turniej Mithrillowej Pięści.

- Odbywa się drugi Konwent Inżynierów w Gnomeregan.

- Ma miejsce Wielki Targ Krasnoludzki będący okazją do wymiany towarów i plotek dla wielu mieszkańców Żelaznej Kuźnii i nie tylko.

- Publiczne spalenie draenei w Stormwind owocuje przybyciem Proroka Velena oraz wyznaczeniem jednego z kapłanów do kontroli poczynań Inkwizycji.

- Ma miejsce drugie Święto Zimy, tym razem w Anvilmar, podczas którego oprócz licznych krasnoludzkich konkurencji dochodzi także do kradzieży.

Rok 34 (2009)

- Zaczyna się oraz nabiera na sile nowa Wojna Piasków pomiędzy odrodzonym Imperium Qiraji a siłami Hordy, Przymierza oraz istot sojuszniczych.

- Plaga pod wodzą Króla Licza rozpoczyna inwazję na Azeroth.

- Pod wodzą Syndykatu liczna grupka bohaterów przemierza do Draenoru w poszukiwaniu złoża adamantum.

- Dochodzi do Bitwy o Podmiasto, tym razem pomiędzy Opuszczonymi pod wodzą Sylvanas przeciwko zdradzieckiemu Varimathrasowi.

- Do Stormwind powraca zaginiony król Varian Wrynn, który jeszcze tego samego wieczora demaskuje Onyxię podającą się za Katranę Prestor.

- Na wybrzeżach pustkowia odbywają się wielkie Walki Gladiatorów organizowane przez goblinów, gdzie grupka bohaterów zmaga się z morderczymi bestiami.

- W Lesie Zmierzchu, na Kruczym Wzgórzu cały cmentarz wraz z rosnącą populacją nieumarłych zostaje zmieciony z powierzchni ziemii przez potężne siły magiczne. Sprawcy pozostają nieznani.

- Rozpoczyna się konflikt pomiędzy Klanem Wojennej Pieśni a elfami z Ashenvale, który prowadzi do kulminacyjnej Bitwy 30.

- Ma miejsce Bitwa o Studnię Słońca na wyspie Quel’thalas. Przybywają sojusznicze siły złożone z krwawych elfów, draenei, krasnoludów, ludzi, orków.

- Obóz łowców Hemeta Jr zostaje zrównany z ziemią przez plemiona trolli grasujących w Dżungli Stranglethorn.

- Lasy Elwynn są świadkami prowadzonej z różną intensywnością Wojny Podjazdowej, partyzanckiej z siłami oddziału zielonoskórych renegatów - Prawdziwą Hordą.

- Rozpoczyna się Ekspedycja Barona, najgłośniejsza wyprawa z wschodnich królestw na Northrend podczas której grupka bohaterów ratuje plemię Tuskarrów przed piratami.

- W Podmieście zostaje zorganizowana Wigilia Wyzwolonych. Zabawę poprowadził Jack Skellington razem z trupą teatralną "Szczęka Opada".

Rok 35 (2010)

- Rozpoczyna się konflikt z klanem Czarnego Żelaza a także z Czarnymi smokami, którzy przeradza się w Wojnę z Czarnymi Smokami.

- Totem Krwawego Kopyta przeprowadza Wielkie Łowy, święty rytuał inicjacji i sprawdzian dla wielu młodych taurenów. Mulgore długo nie może zapomnieć o tym wielkim wydarzeniu.

- Wielka Bitwa Krwawego Żagla która ma miejsce w Zatoce Łupów.

- Królestwa tak Hordy jak i Przymierza wyruszają na Northrend. Rozpoczynają się Wielkie Ekspedycje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki