FANDOM

Uther.jpg

Pomnik Sir Uthera Lightbringera

Trzy Cnoty sa fundamentem wiary i głównymi zasadami, którymi powinien kierować się każdy członek Kościoła Światłości.

SzacunekEdytuj

Zasada szacunku - każda istota posiada własną więź ze światem.

Lekcja szacunku - nie niszcz tego co ceniłbyś gdyby było Twoje.

WytrwałośćEdytuj

Zasada wytrwałości - świat jest zbyt duży by zmienić go w jeden dzień.

Lekcja wytrwałości - wytrwałość kreuje siłę.

WspółodczuwanieEdytuj

Zasada współodczuwania - osiągniesz więcej polepszając życie innych niż swe własne.

Lekcja współodczuwania - udzielaj pomocy powszechnie, ale nie umniejszaj tego kto ją otrzymuje.

Każda istota posiadająca uczucia dzieli z Tobą tą samą więź miedzy własnym bytem, a światem. Jeśli zniszczysz szczęście innej istoty to zrujnujesz także szczęście całego świata, w tym swe własne. Praktykujący Drogę Światła są świadomi, że konflikty oraz cierpienie są nieuniknione, ale dążą do tego by zminimalizować nieszczęście innych. Chociaż własny byt i świat są tej samej wagi dla każdego rozmyślającego o tym, filozofia Świętego Światła objawia również, że świat jest o wiele większy niż własne ja. Wydarzenia na świecie mogą w mgnieniu oka zmienić czyjąś osobowość, lecz muszą minąć lata by ktoś zmienił świat. Nawet jeśli potrzebne są lata by to osiągnąć, jednostki są do tego zdolne. Każdy ma możliwość wywierania nań wpływu, choćby nikłego. Można również zainspirować innych do działania, tak by każdy mógł dodać swój własny wpływ na świat do momentu, w którym wspólny wysiłek powoduje pożądane zmiany na lepsze. Ponieważ świat łączy się z własnym 'ja', a własne 'ja' zmienia się, to świat również z czasem podąży za ów zmianami by mogła panować dalej równowaga.

Pierwsze dwie cnoty prowadzą do trzeciej, współodczuwania. Posiadasz jedno połączenie ze światem, ktore ogranicza efekt jaki może nań wywierać Twe szczęście. Poprzez pomoc innym sprawiasz, iż Ty oraz ta druga istota jesteście szczęśliwi, a tym samym efekt podwaja się. Dzięki temu stajesz się silniejszy, bardziej pewny siebie i bardziej gotowy by dalej pomagać innym. Twoja zdolność do wpływania na świat rośnie.

Współczucie musi być praktykowane ostrożnie. Nadgorliwcy udzielają pomocy tam gdzie bywa ona zbędna, powstrzymując innych od radzenia sobie samemu i odkrywania własnej siły, własnej więzi ze światem. Nieudaczni pomocnicy miast szczęścia sprowadzają cierpienie, a świat, miast na lepsze, zmienia się na gorsze. Ci mądrzy i rozumni potrafią właściwie ocenić prawdziwe potrzeby innych i udzielić im pomocnej dłoni niezbędnej by ów problemy przemogli sami.

[pozwolilem sobie zredagowac i zamiescic tutaj tekst Salda]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki