FANDOM

Zarys Edytuj

Zijirie.jpg

Zijiri kroczący przez Dolinę Duchów w Orgrimmar

Zijiri to mistyczny Troll, Łowca Cieni. Mierzy on sobie niemalże 4 metry wzrostu. Swoim wyglądem blisko mu do goryla. Posiada gigantyczne ręce, na których podpiera się w trakcie chodzenia oraz nie za długie nogi. Jego futro ma niebieski odcień i widnieje na nim wiele tatuaży. Reszta ciała Trolla ozdobiona jest kolczykami i wisiorkami.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Zijiri urodził się na terenie dżungli w Dolinie Stranglethorn. Dokładne miejsce jego narodzin to stolica plemienia Łamaczy Czaszek - Zul'Mamwe. Uczył się on od małego na łowcę cieni. Jednak ciągłe wojny z plemieniem Krwawych Skalpów sprawiły, że pewnego dnia jego życie diametralnie uległo zmianie. Został on bowiem pojmany i miał zostać złożony w ofierze. Razem z nim było kilku innych kapłanów voodoo, znachorów i klątwiarzy z jego plemienia. Zijiri z posiadanych składników przyrządził alchemiczny wywar. Dodał specjalny składnik w czasie odmawiania modłów do Loa Damabali. Wtedy uległ on przemianie w mistycznego Trolla. Udało im się dzięki temu ucieć jednak Zijiri wiele dni błąkał się po dżungli. Natrafił na Kensilla, który zaprowadził go na Wyspę Yojamba. Tam inny mistyczny Troll, Jin'rohk nakazał Zijiriemu udać się do Orgrimmar. Tak też ten uczynił.

Akceptowanie nowego siebie Edytuj

Z początku zamieszkał w Orgrimmar. Tam znalazł sobie miejsce w Dolinie Duchów wśród innych Trolli zamieszkujących to miasto. Poznał wówczas wiele osób. Nie jeden prosił go o pomoc. Pewnego dnia miał okazję wrócić do dżungli w Stranglethorn i tam razem z Cieniami Imperium i Jin'rokhiem zniszczyć chatę jednego człowieka, aby zrobić miejsce na wioskę Cieni Imperium. Po tym wydarzeniu zmienił on podejście do siebie. Wrócił do Orgrimmar. Teraz wyruszył na Northrend znajdując dla siebie miejsce w Twierdzy Wojennej Pieśni.

Religijność Edytuj

WoWScrnShot 090508 114835.jpg

Zijiri naśladuje styl latania Hobgoblina ze Spider-Mana

Zijiri był niegdyś wiernym oddanym Loa Dambali. Niestety ten nie pomógł młodziakowi kiedy go potrzebował. Więcej - Zijiri poczuł się zdradzony przez Loa Dambalę. Dlatego zmienił swego patrona. Teraz jest nim Loa Samedi. Od tego czasu w związku z tym jest on strasznie cięty na Nieumarłych wszelkiego rodzaju. Odprawia codziennie rytuału składając modły do Pana Wiecznego Spoczynku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki